Uzak yakın Skiathos



Yaz tüm hızıyla devam ederken ,bu yaz farklı bir yere gitmek istiyorum;gözlerden uzak olsun ama her alternatif olsun derseniz, ben de size Skiathos derim.Gerek doğası gerekse plajları size güzel bir yaz tatili yaşatacaktır.Yine tabiki belli oranda tarihi altyapısı var ama size bu sefer doğal güzelliklerini anlatacağım.
Önce nasıl gidilir?bana sorarsanız arabayla en keyiflisi ama uçakla aktarma yaparak gidebilirsiniz.Adada araba kiralama yoluyla dolaşırsınız.Skiathos'a Atina ile Selanik arasında tam ortada olan Volos liman şehri üzerinden feribotla geçersiniz.Uçak yolculuğunun bu ada da değişik bir yanı bulunmakta ; dünyada nadir olan denize çok yakın olan iniş pisti.Adada her uçak inişi ve kalkışı turistik bir aktivite.Bu anlarda pistin kenarından fotoğraf ve video çekebilirsiniz.


                                                      Herkesin beklediği geliş anı


Ve geliş ... 

ve iniş..
karşınızda ben :) pist hatırası


Kalkışın gücü :)


Gelelim otel konusuna ben Skiathos ta Achladies bölgesinde kaldım ve şehir merkezine çok yakındı,
   otelin konumu ve kahvaltı dahil oluşu da cabası.Tabi Avrupa kültüründe bizim kahvaltımız kadar zengin bir   kültür yok.Otelimizin adı Blue bay Skiathos.Gerçekten tavsiye ederim sahibi çok canayakın,yardımsever 
ve ilgili.Ayrıca odalar epey büyük ve terasta akşam çok keyifli.Otel bakarken aklınızda bulunsun.



Otelden Skiathos koyları Blue bay Skiathos


Blue bay Skiathos
 
Skiathos suları 

        Gelelim doğal güzelliklerine plajlarına ;direk konuya giriyorum ve gidilecek plajları yazıyorum.Sırasıyla ;
    Banana beach,Kokounaries,Lalaria beach,Achladies,Vromolimnos,Tsougria island,Kastro,Mandraki ve
    Maratha beach.İlk üç plaj en çok beğendiklerim fakat diğerleri de yabana atılmamalı.En çok keyif aldığım
    diye de yorumlayabiliriz.Eğer island hopping (çoklu ada gezmesi) yapacak iseniz zaten yeterli olacaktır.
    Adada şezlong şemsiye fiyatları fix 8 eur,nereye giderseniz gidin kimse bu kuralı bozmuyor.Bizde olamayan
    bir birlik bir lonca durumu gibi;zihniyet farklı olduğu için anlatmama pek gerek yok.
             
                                                          Panaroma Kokounaries                       

                                       

Kokounaries 

Altı üstü 

Kastro

kokounaries 



Tsigoura adası

Gizemli Seyyah

Banana 

Lets  dance !!

Banana uzaktan 

Banana yakından veya içinden :)

Kokounaries

Banana beach

Banana 

Lalaria 

Lalaria 

Maratha

Maratha beach


     Gelelim gece yaşantısına;Skiathos da şehir merkezinde tüm aksiyon.Her çeşit eğlence tarzını bulabilirsiniz;o an modunuz ne isterse.Irısh pub'dan tutunda dance club'a kadar geniş bir yelpaze sizi beklemekte.Benim favorilerime gelince limanın ucundaki Marlyn ve belli bir saatten sonra Pure club için,
meşhur merdivenlerin ordaki barlar chill out için ,yemek için sahildeki tavernalardan inerken sağdan üçüncüyü tavsiye ederim.Akşamları insanların liman bölgesinde oluşu ve başka yer olmayışı sıcak bir hava yaratıyor.Çok uzun süre kalırsanız yüzler tanıdık gelmeye başlıyor.Yine limanda yeteri kadar alışveriş için
mağaza var.Benim hobilerim kupa tshirt ve havlu üçlüsü ;her gittiğim yerden toplamaya çalışıyorum.:)


         Eğer Skiathos size yetmez yada beklentileriniz farklı daha sakin ise size Skopelos ve Alanissos'u öneririm.Onları da gelecek yazımda sizlerle paylaşacağım.Gülün ve hayatın tadını çıkarın ..











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tamamen Mavi ... Kefalonya & Lefkada

Dedeağaç'ta haftasonu kış kaçamağı - (Alexandroupoli)